Nyelvi programunk egyedisége

 

Miért HATÁSOS és HASZNÁLHATÓ?

  • Mert gyakorlatias, spontán, természetes, valós élethelyzetekben kipróbált, kommunikatív.
  • Kommunikációra, utánzásra épül: Programunk rendszeresen visszatérő kommunikációs helyzetekre, az utánzáson alapuló nyelvelsajátítására épül.
  • „Nyelvi foglalkozások csakis játékosan”: A gyerekek által minden területen megszerzett információ, tudás kizárólag játékos formában, a gyermekek fő tevékenységéből, a játékból, mozgásból kiindulva, természetes élethelyzetekben, élményeket nyújtva, sok mozgással, utánzással, érzékszervek bevonásával történik. Programunkat úgy alakítottuk ki, hogy megfeleljen az adott korcsoportoknak, ugyanakkor fordítson figyelmet a csoportot alkotó gyermekek egyéni szükségleteire, érdeklődésére és eltérő fejlettségi szintjére is.
  • Fő célunk, hogy a gyerekek a célnyelv struktúráit természetes közegben, életkoruknak és körülményeiknek megfelelően, játékos formában, sok mozgással sajátítsák el. A tanulási folyamat során személyiségük is gazdagodjon. A célnyelven zajló játékos tevékenységeken, párbeszéden keresztül az idegen nyelvet megszeressék, gyermekekben rejtőző képességek kifejlődjenek.
  • Fontosnak tartjuk az érzékszervek bevonását az oktatásba, így a gyerekek saját bőrükön keresztül tapasztalhatják meg a dolgokat, fedezhetik fel a világot, mely nagyban elősegíti a tanulási folyamatot, és igen erős motiváló ereje van. Ezen kívül sok verset, mesét, mozgással egybekötött dalt, mondókát, énekes játékokat, rajzot és kézimunkát használunk fel arra, hogy eljuttassuk a gyerekeket a rácsodálkozás élményéig.
  • A pozitív megerősítés: Az angol és német nyelvű dalok, videók hallgatása, nézése, ismétlése, utánzása a természetes nyelvelsajátítás módszereihez tartoznak, amelyek vidám környezetben, játékos foglalkozások során, sok mozgásos feladat beiktatásával történnek.
  • Szocializáció: A foglalkozásokon gyermeke barátokra lelhet, szocializálódhat, és mindeközben játszva elsajátíthat egy idegen nyelvet.
  • Oktatói kör: Magas színvonalú angol és német foglalkozásokon, több éves tapasztalattal rendelkező kreatív pedagógusok, motiválják, szerettetik meg a kicsikkel az idegen nyelvet, mely a későbbiekben akár egy második anyanyelvvé válhat.
  • Nyelvi programunk: Angol és német nyelvi programunk biztosítja, hogy az életkori sajátosságoknak és a tudásszintnek megfelelő tanfolyami csoportokat kialakítva, egymásra épülő tananyaggal,tematikával fejlesszük a gyermekek kommunikatív készségeit, elsődlegesen szóbeli megnyilvánulásaikat.
  • Foglalkozás eszközei: A gyermekek életkorának megfelelő, gyermekbarát játékok, bábok, képek, kifestők, feladatlapok teszik még érdekesebbé a foglalkozást.
  • A hétköznapi témakörök idegen nyelven való elsajátításától, a nagyvilág megismeréséig érdekes nyelvkönyveket, DVD, CD-ket, használhatnak a gyerekek. Logikájuk, gondolkodásuk, képességeik fejlesztéséhez változatos fejlesztőjátékok állnak a rendelkezésükre.

 

Miért válassza JÁTÉKOS nyelvi programunkat?

  • Esélyt adhat gyermekének, a célnyelv akár második anyanyelvi szinten való elsajátítására.
  • Az egyes korosztályok számára kidolgozott, folytonosságot biztosító nyelvi programunk az egyes korcsoportok érdeklődésköréhez, egyedi képességeihez és fejlettségi szintjéhez igazodnak.
  • Lehetőséget biztosítunk egy folyamatos, megszakítás nélküli nyelvtanulásra.
  • A nyelvelsajátítást természetes élethelyzetekben, komplex módón a gyermekek fő tevékenységéből, a játékból, mozgásból kiindulva és élményeket nyújtva valósítjuk meg.
  • Programunk rendszeresen visszatérő kommunikációs helyzetekre az utánzáson alapuló nyelvelsajátítására épül.
  • Fő célunk a célnyelven zajló játékos tevékenységeken, párbeszéden keresztül az idegen nyelv megszerettetése. A gyermekben rejtőző képességek kifejlesztése, felszínre hozatala.
  • Projektszerkezetű nyelvi programunkban az aktív tanulás alapelvét alkalmazzuk. Projektszerkezetű nyelvi programunk a gyerekek érdeklődésére, a célnyelv jó hagyományaira, szokásaira, a nyelvtanár kreativitására, tudására, a szülők támogatására támaszkodik.
  • A gyerekek a célnyelv struktúráit természetes közegben, életkoruknak megfelelően, játékos formában, sok mozgással sajátíthatják el.
  • Egymásra épülő tananyaggal, tematikával fejlesszük a gyermekek szókincsét, kommunikatív készségeit, szóbeli megnyilvánulásait.
  • Gyermeki közösségben történő szocializációt, játékot és fejlődést kínálunk. A tanulási folyamat során a gyermekek személyisége is gazdagodik.
  • A tanulási folyamatba bevonjuk az utánzás, mimika, nonverbális kommunikáció eszközeit. Kézműves tevékenységek alkalmazásával a finommotorikát fejlesztjük. Nagymozgás harmonizálása tornával, rengeteg mozgással történik.
  • Kreatív pedagógusaink, anyanyelvi tanáraink, akik több éves tapasztalattal rendelkeznek, magas színvonalú angol és német foglalkozásokon motiválják, szerettetik meg a kicsikkel az idegen nyelvet, mely a későbbiekben akár egy második anyanyelvvé válhat.
  • Nyelvi programunk alapját a természetes nyelvelsajátítás módszereire, sok zenehallgatásra, éneklésre, egyszerű mesék, versek, hallgatására, megnézésére játékos dramatizálásra, mozgásra, érzékszervek bevonására építettük.
  • Programunkban az érzékszervek széles skáláját alkalmazzuk. Ez a módszer elősegíti a nyelvtanulásnál oly fontos szótanulást, szókincsbővítést, hatással van emlékezőképességeinkre. A passzív szókincs könnyedén aktív szókincsé válik, mely használható nyelvtudást biztosít.

 

3 nap után kb. a következőképpen emlékezünk a tanultakra:

  • 10% amit csak olvastunk
  • 20% a hallottakból
  • 30 % a látottakból
  • 50% amit láttunk és hallottunk is
  • 70% amit láttunk, hallottunk, megbeszéltünk
  • 90% amit láttunk, hallottunk, megbeszéltünk és tapasztaltunk

Ahogy a példa is mutatja, minél több érzékszervet hívunk segítségül az oktatási folyamatba, annál hatékonyabb eredményt érhetünk el.

 

Gyakran felmerülő kérdések

  • Tartani kell a korai nyelvtanulástól?
  • Hány éves korban kezdődjön a nyelvtanulás?
  • Mi van, ha nincs a gyereknek nyelvérzéke? 
  • Hol folytassa gyermekem a nyelvtanulást az óvoda után, hogy ne felejtse el, továbbfejleszthesse a tudását, és ne kelljen, előröl kezdenie mindent?

Gyakran merülnek fel az érdeklődő szülőkben ilyen, és hasonló kérdések. A nyelvelsajátítás a feltételek milyenségétől nagymértékben függ. Milyen a tanár, a módszer, van-e folytonosság, mik a célok stb.

Nyelvi programunk célja egy idegen nyelv második anyanyelvi szinten való elsajátítása, ennek alapján minél korábban ismerkedik meg a gyermek az adott nyelvvel, annál nyitottabb, fogékonyabb lesz az adott nyelvvel szemben, annál természetesebb számára az anyanyelv és a választott nyelv használata.

Nagyon fontos tény, hogy programunk folytonosságra épül. Folyamatosan megszakítás nélkül segítjük, igény szerint végigkísérjük egyengetjük a gyermek fejlődését.

Attól nem kell félni, hogy a gyereknek esetleg nincs, vagy nem olyan jó a nyelvérzéke. A sikeres nyelvtanulást ugyan két tényező befolyásolja: a nyelvérzék és a motiváció. A nyelvérzéket korábban velünk született érzéknek tekintették, ma úgy látjuk, hogy az élet folyamán alakul, fejleszthető. A nyelvérzék az a képesség, ami meghatározza, hogy valaki milyen gyorsan tanul. A nyelvérzék a tanulás sebességét, ütemét határozza meg, de fontos, hogy mindenkinek van, egyéni különbségekkel. Ez fejleszthető és nem ez a meghatározó a nyelvtanulásban, hanem a motiváció. A szorongásnak is fontos szerepe van, és fontos, hogy a nyelvtanulás az emberekről szól, a társas lét eszköze.